במהלך השבת: איראן סילקה פקחי גרעין משטחה

חדשות קול חי No Comments on במהלך השבת: איראן סילקה פקחי גרעין משטחה

במהלך השבת איראן הסירה כשליש מהפקחים של הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) ממתקני הגרעין שלה, צעד שמהווה פגיעה קשה ביכולת לפקח על הנעשה בהם", גינויים רבים מרחבי העולם למהלך המתריס. מלשכת רה"מ נמסר במהלך השבת: ישראל לא מופתעת מצעדיה של איראן שמוכיחים שהיא מפרה את כל התחייבויותיה"

חסן סולמני עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש צילום: Amir Levy/Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אחרי שדובר על צעדי התחממות בין איראן לארה"ב ועסקת חילופי שבויים שנרקמת בין המדינות, במהלך השבת איראן הסירה כשליש מהפקחים של הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) ממתקני הגרעין שלה, צעד שמהווה פגיעה קשה ביכולת לפקח על הנעשה בהם.

בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיבו באופן חריג במהלך השבת תוך כדי חילולה, ומסרו כי "ישראל לא מופתעת מצעדיה של איראן שמוכיחים שהיא מפרה את כל התחייבויותיה". גינויים נרשמו גם מצד האיחוד האירופי וארגונים נוספים, וראש סבא"א טען כי מדובר ב"צעד חסר מידתיות וחסר תקדים שסותר את שיתוף הפעולה שצריך להתקיים בין הסוכנות.

יו״ר המחנה הממלכתי, שר הביטחון לשעבר בני גנץ: ״ההחלטה של איראן למנוע מפקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית להגיע למתקני הגרעין היא עוד שלב בהתרסה ובהסתרה האיראנית. איראן היא מחוללת הטרור הגדולה בעולם והאיום הקיומי הגדול ביותר על מדינת ישראל. מול האיום האיראני, יהיה גיבוי לכל פעולה נחושה ואחראית".

"‏זו עוד תזכורת לכך, שבמקום לפרק את מדינת ישראל מבפנים, כדאי שראש הממשלה יעסוק בחיזוק הביטחון שלנו מול אויבינו החיצוניים. האתגרים אדירים, ומולם עלינו להישאר חזקים ומאוחדים" אמר גנץ.



0 תגובות